.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
میدان خزر ساري، به "میدان فرح آباد" تغییر نام یافت
شمال نيوز: تغییر نام میدان خزر به میدان فرح آباد، تحقق آرزوی دیرینه مردم منطقه بوده که طی آن عنوان تاریخی دروازه فرح آباد در کنار عناوین تاریخی دروازه گرگان، دروازه بابل و دروازه سمنان تعیین کننده چهار سوی شهر ساری بوده و امروز می توان این نامگذاری را احیای تاریخ ساری و بالطبع فرح آباد تلقی نمود.

فرح آباد نیوز نوشت: بدنبال تغییر نام بلوار خزر به بلوار فرح آباد در دو سال گذشته توسط حجازی شهردار سابق ساری، در اقدامی قاطع و مردم مدارانه از سوی مهدی عبوری شهردار کنونی ساری، با نصب دو تابلو در دو سوی میدان، شاهد تغییر نام رسمی میدان خزر به "میدان فرح آباد" بوده ایم و موجی از شادی اهالی فرح آباد و تمامی روستاهای بلوار فرح آباد را در بر گرفت.

گزارش خبرنگار فرح آباد نیوز حاکی است که از ابتدای شکل گیری شهر ساری، خیابانی که هم اکنون موسوم بنام شریف شهید بزرگوار مدرس و در ادامه موسوم به بلوار خزر است، بنام خیابان فرح آباد بوده که پس از انقلاب با توجه به تغییر نام موقت فرح آباد به خزرآباد، نوعی نوسان در نامگذاری این منطقه مشهود بود که با توجه مشخص شدن هویت یهودی قوم خزر و نیز با عنایت به تاریخی بودن نام فرح آباد در زمان شاه عباس صفوی به استناد تمام کتابهای تاریخی و سفرنانه جهانگردان معتبر اروپایی که منجر به بازگرداندن نام فرح آباد گردید، شهردار سابق ساری نام بلوار خزر را به بلوار فرح آباد تغییر نام داد.



اقدام روز شنبه مهدی عبوری و تغییر نام میدان خزر که دقیقاً زیر پل بزرگ حضرت ولی عصر(عج) قرار گرفته به میدان فرح آباد، تحقق آرزوی دیرینه مردم منطقه بوده که طی آن عنوان تاریخی دروازه فرح آباد در کنار عناوین تاریخی دروازه گرگان، دروازه بابل و دروازه سمنان تعیین کننده چهار سوی شهر ساری بوده و امروز می توان این نامگذاری را احیای تاریخ ساری و بالطبع فرح آباد تلقی نمود.

شنیده های غیر رسمی خبرنگار فرح آبادنیوز حاکی است که شهردار ساری با مرمت اسب های جمع آوری شده از میدان امام(ره) ساری، با جانمایی جدید قصد استقرار آنها را در میدان فرح آباد دارد و توجیه این جانمایی نیز نام اقلیمی میدان و نیز احیای پیشینه تاریخی این منطقه که محل تردد چهاربیدارها( چهارپادارها) و ارابه ها و گاری ها و کالسکه ها و مرکب های رهوار از ساری تا فرح آباد بوده، می باشد.

تذکر اینکه سازمان گردشگری و میراث فرهنگی کشور از ابتدا مخالف تغییر نام فرح آباد به هر نام دیگری بخاطر ثبت جهانی آثار تاریخی بنام فرح آباد بوده است. 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 شهريور 1391
جالبه پل گذاشتن ولیعصر(ع) زیرشو میدان فرح آباد
نا شناس 31 شهريور 1391
افرین به جسارت شهردار ساری افرین به حاج مهدی عبوری
حاج مهدی واقعا داره کارمیکنه خدا کمکش کنه
فرح آبادی 31 شهريور 1391
استاندار محترم مازندران نیر در مراسم معارفه عبوری به تاریخی بودن نام فرح آباد اشاره کرده و تاکید کرد که عده ای از روی ناآگاهی این نام را به همسر شاه ملعون ربط می دادند در حالیکه قدمت نام فرح آباد به 400 سال گذشته و زمان صفویه برمی گردد که بخاطر برخورداری از بادهای فرح بخش، نام طاهان به فرح آباد تغییر کرد و از آن زمان تا کنون، به فرح آباد تغییر نام یافته و اشتهار دارد.
به هر حال از شمال نیوز هم بخاطر همین همراهی با اقدام شهردار محترم ساری در انعکاس این خبر ممنون و سپاسگذاریم.شهروند فرح آبادی
آرمين از ساري 31 شهريور 1391
آخه اين چه مسئوليني ما داريم مگه ميدان وليعصر نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین 31 شهريور 1391
شهردار عزیز متشکرم تحت تاثیر افکار متعصبانه قرار نگرفته ای تاریخ و هویت 400ساله مارا زنده کرده ای.خدا اموات شما را رحمت کند.
كريمي 31 شهريور 1391
عجب شاهكارى ميدان ولي عصر (عج) شد ميدان فرح اباد دست عبورى درد نكنه دست رضائي فرح إبادى هم درد نكنه
نا شناس 31 شهريور 1391
یک روز میدان جهاد.یک روز میدان خزر.یک روز میدان ولی عصر.حالا هم میدان فرح اباد تو خود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل
نا شناس 31 شهريور 1391
بسیار عالی عبوری
ساروي 31 شهريور 1391
عبوري خيلي خوب داره كار مي كنه. خدا بهمرات مومن
نا شناس 1 مهر 1391
بنده به عنوان یه ساروی از این اقدام شهرداری مرکز استان تشکر نموده و خوشحال بابت اینکه یه اسم قدیمی( فرح آباد) که نشون دهنده تاریخ و تمدن مرکز استانه روی یکی از مهمترین میادین ساری گذاشتن. و تبریک یه همشهریان فرح آبادی.
00 1 مهر 1391
درود بر شما شهردار محترم ثابت نموديد كه مي خواهيد از نام ساري واستان بودن آن كارهاي بزرگي انجام دهيد : آدمي كه ريگ تو كفشش نباشه به جناحي تكيه نداشته باشه با خلوص نيت كار ميكنه درود درود دورود بر شما شهردار محترم
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ 1 مهر 1391
آقاي عبوري شعارهاي روز معارفه شما كجا رفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا از اينجا و اونجا نيرو ميگيري در حاليكه براي درخواست كار مي آيند مي گويي نيرو نمي خواهيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 1 مهر 1391
میدان فرح آباد عالیست، مثل باختران که شد کرمانشاه. اين نامگذاری ها يادآوری فرهنگ و سنن قدیمی ایران زمینه و ربطی به حکومت ها نداره.
تا کور شود هرآنکه نتوان دید!
حسن 1 مهر 1391
بارفتن حجازی ساری جان دوباره یافت شهردار عزیز و مهندس رضایی خدا قوت. دست مریزاد.
علی ایمانی 1 مهر 1391
آقا جهت اطلاع بعرض می رساند که نامگذاری خیابان و میدان فرح آباد از مصوبات دوره اوّل شورای اسلامی شهر ساری است ( نامگذاری معابر از وظائف شورای اسلامی شهر می باشد ) یعنی جدود 10 سال قبل و یکی از پیشنهاد دهندگان این تغییر نام مرحوم سید علی بهروش بوده اند حال نمی دانیم چرا بعد از 10 سال این خوشحالی به سر انجام رسیده است . ظاهراٌ مصوبات شورا چند سالی طول می کشد تا توسط شهرداری به اجراء گذاشته شوند .
عضو دوره اوّل شورای اسلامی ساری
لطفی 2 مهر 1391
کم کمک بوی شهرستان شدن فرح آباد زیبا و دوست داشتنی به مشام میرسد . .
محمد 3 مهر 1391
چه ربطی داشت بابلی جان، ما یه میدونمون رو به نام قدیمش گذاشتیم شما برو نگران بند پی باش که تصویب شده شهرستان شدنش و بزودی شاهد خواهی بود شهرستانتون از وسط به دو نیمه تقسیم شده.
نا شناس 4 مهر 1391
اون بلوار اسمش شهید بهشتی بود نه خزر یا هر چیز دیگه
احمدی 27 مهر 1391
افرین به این شهردار شاخ فیل شکندی... موقع بارندگی همین میدان ولی عصر مثل ابندان آکند میشه دل مردم و به چی خوش می کنید
نا شناس 7 آبان 1391
لطفا آکندی ها نظر ندن کسی ازشون نظر نخواست چون همه حرفاشون از روی عقده و حسادت است چون فرح آباد بخش شده اما آکند نشده . آخه آکند چیزی نداره که به اون بباله تا بخش بشه .
رضا بابلی 20 آذر 1392
اهای ساروی ما تو شهرخودمون اسمی از ساری نداریم باعثش اینه اسم 4 راهتون و عوض کردینننننننننن.
رضا بابلی 20 آذر 1392
خسته نباشید شهردار ساری خدا قوتتتتتتتتتتتتتتت از بابت حفر چاه خ معلم بسیار سپاسگزارممممممممممممممممممممممممممممممممم
رضا بابلی 23 آذر 1392
سلام بر شهردار عبوری عزیز من لطفا تو فکر یه پارک تو خ معلم باشید بازم از زحمات شبانه روزی شما کمال تشکر و دارمممممممممممممممممم عبوری زنده باشیییییییییی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.